Παρασκευή 19 Απριλίου 2024
 
 

Αναζητηση

 
dev: single (post)
dev: content-post

Ο Sam Calagione τα βάζει με τη Budweiser

Αίσθηση έχουν προκαλέσει στον κόσμο της ποιοτικής μπύρας οι εξαγορές διεθνούς φήμης μικροζυθοποιείων από την A-B InBev, τη μεγαλύτερη πολυεθνική ζυθοποιία στον κόσμο. Μετά την Goose Island, στην κατοχή της A-B InBev περιέρχεται φέτος και η βραβευμένη Elysian, δημιουργώντας απόλυτα δικαιολογημένη ανησυχία μεταξύ των μπυρολατρών.

Ζητήσαμε από τον ιδιοκτήτη της θρυλικής Dogfish Head Brewery, Sam Calagione, να μας πει τη γνώμη του για τις εξαγορές αυτές, που φέρνουν τόσο ξεχωριστές μπύρες στην ίδια εταιρεία που παράγει και τις Budweiser και Corona.

Ποια είναι η γνώμη σου για τις εξαγορές μικροζυθοποιείων από την A-B InBev;

Θεωρώ ότι οι πρωτεργάτες της craft μπύρας πλησιάζουν σε ηλικία συνταξιοδότησης και προσπαθούν να βρουν διέξοδο από τη ζυθοποίηση. Ποτέ δεν θα κατέκρινα την απόφαση κάποιου να πουλήσει την επιχείρησή του.

Πιστεύω ότι οι προθέσεις των πολυεθνικών ζυθοποιείων πίσω από την προσέγγιση του κόσμου της μικροζυθοποιίας κρύβουν υστεροβουλία. Θα αγοράσουν ένα ανεξάρτητο μικροζυθοποιείο – ονόματα δε λέμε – και ξαφνικά τα βαρέλια με την IPA του κυκλοφορούν στην αγορά στο μισό κόστος από μια αυθεντική craft μπύρα. Είναι σαφές ότι χρησιμοποιούν τις πρώην μικροζυθοποιίες ως πιόνια στο παιχνίδι τους για να εξωθήσουν τις πραγματικές μικροζυθοποιίες από το παιχνίδι.

Γιατί να μην κυκλοφορήσει μια φθηνότερη IPA για τους μπυρολάτρες;

δεν μπορείς να χλευάζεις μια μπύρα και μετά να εξαγοράζεις το ζυθοποιείο που την παράγει, αυτό είναι υποκρισία

Καταλαβαίνω πώς αυτό μπορεί να ωφελήσει την A-B InBev, αλλά βλάπτει τον καταναλωτή που αγαπά το εύρος επιλογών, την ποικιλία και τον ενθουσιασμό που δημιουργούν με τις μπύρες τους τα μικροζυθοποιεία.

Μετά την ποτοαπαγόρευση στην Αμερική, ολόκληρη η αγορά μπύρας ενοποιήθηκε σε ελάχιστα πολυεθνικά σχήματα που πάσχιζαν να αποκτήσουν τον έλεγχο της αγοράς. Εδώ χρειάζεται προσοχή, αφού και οι σημερινές ζυθοποιίες αγοράζουν μικροζυθοποιεία και στη συνέχεια ζυμώνουν τις μπύρες τους σε γιγαντιαίες ποσότητες και τις χρεώνουν ελάχιστα. Ο τελικός σκοπός τους είναι να κυριαρχήσουν σε κάθε γωνιά του κόσμου της μπύρας. Αν το επιτύχουν, οι μπύρες τους θα ομογενοποιηθούν ξανά σε ελάχιστα στυλ μπύρας.

Τι ακριβώς κάνουν οι μεγάλες ζυθοποιίες με τα craft brands που εξαγοράζουν;

Φαίνεται πως η στρατηγική τους είναι να αφήνουν το αρχικό (πρώην μικρο-) ζυθοποιείο να παρασκευάζει τις πειραματικές και σούπερ παράξενες μπύρες του ώστε να φαίνεται ότι εξακολουθεί να είναι ανεξάρτητο μικροζυθοποιείο. Έπειτα παίρνουν δύο ή τρεις από τις καταξιωμένες ετικέτες του, τις παρασκευάζουν στα γιγάντια, πλήρως αυτοματοποιημένα τιτανοζυθοποιεία τους και τις πουλάνε πολύ φθηνά. Αυτό δημιουργεί ρήγμα στην αγορά αλλά προτιμούν να ανακαλύψουν τα ενδότερα ενός μέχρι πρότινος ανεξάρτητου ζυθοποιού.

Θα δεχόσουν ποτέ να συνεργαστείς μαζί τους;

Έχουμε διαπληκτιστεί με τις δύο μεγαλύτερες ζυθοποιίες του κόσμου, την A-B InBev και τη MillerCoors, οπότε δεν υπάρχει καμία απολύτως πιθανότητα να κάτσει ποτέ η Dogfish Head στο ίδιο τραπέζι με αυτούς.

Τέλος, πόσο γελοία θεωρείς την αντι-craft διαφήμιση της Budweiser στο φετινό Super Bowl;

Ήταν καλή για τις craft μπύρες. Δείχνει πόσο συγχισμένη και αντιφατική είναι η προσέγγιση της μεγαλύτερης ζυθοποιίας του κόσμου σε ένα κοινό του οποίου οι γευστικές προτιμήσεις στη μπύρα αλλάζουν. Όσο περισσότερο μας αντιμάχονται που πειραματιζόμαστε με μπύρες διαφορετικές από τις καθιερωμένες light lager, τόσο περισσότερο ξεχωρίζουμε για κάτι πολύ διαφορετικό από αυτό που πρεσβεύουν εκείνοι. Έπειτα, δεν μπορείς να χλευάζεις μια μπύρα και μετά να εξαγοράζεις το ζυθοποιείο που την παράγει, αυτό είναι υποκρισία.

Είμαι βέβαιος ότι υπάρχει ένα δωμάτιο γεμάτο γραβατωμένους απόφοιτους διοίκησης επιχειρήσεων και το μόνο που σκέφτονται είναι η Budweiser brand. Αυτό πληρώνονται να τους νοιάζει. Καρφί δεν τους καίγεται αν η προώθηση της Bud υποβιβάζει κάποιο άλλο brand του δικτύου της A-B InBev. Δείχνει ότι οι πραγματικοί μικροζυθοποιοί είναι πρώτα ζυθοποιοί και ύστερα επιχειρηματίες. Αυτή η εταιρεία διοικείται αποκλειστικά από γραβατωμένους επιχειρηματίες.

Πηγή: Mens’ Journal

Σημείωση – το κείμενο στη διαφήμιση της Bud γράφει:

Budweiser
Υπερήφανη μπύρα μαζικής παραγωγής

Δεν ζυμώνεται για να την ψειρίζετε
Ζυμώνεται για καθαρή, απαλή επίγευση

Είναι η μόνη μπύρα που παλαιώνει σε ξύλο οξιάς από το 1876

Υπάρχει μόνο μία Budweiser
Ζυμώνεται για να την πίνετε, όχι να τη φιλοσοφείτε

Οι άνθρωπο που πίνουν τη μπύρα μας
είναι άνθρωποι που τους αρέσει να πίνουν μπύρα
που ζυμώνεται δύσκολα

Αφήστε τους άλλους να δοκιμάζουν μπύρες με κολοκύθες και ροδάκινα
Εμείς θα ζυμώνουμε χρυσόξανθoυς αφρούς

Αυτή είναι η διάσημη μπύρα Budweiser