Beer.gr

Παρασκευή 18 Μαΐου 2012
Beer.gr Μπυροπαίδεια Άρθρα Λίγη μπίρα την ημέρα θρέφει... γερά κόκαλα

BREWSLETTER

Ενημερωθείτε πρώτοι με όλα τα νέα από τον κόσμο της μπύρας

Διαβάστε το τελευταίο newsletter

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

SOCIAL MEDIA

Ακολουθήστε μας!

rss feeds facebook twitter youtube friendfeed linkedin Alexa

Λίγη μπίρα την ημέρα θρέφει... γερά κόκαλα

Η μέτρια κατανάλωση μπίρας από τις γυναίκες που πάσχουν από οστεοπόρωση μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμος σύμμαχος στην ενδυνάμωση των οστών τους, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα επιστημόνων του Πανεπιστημίου Καθέρες της Ισπανίας. Ο στόχος της έρευνας, στην οποία συμμετείχαν 1.700 γυναίκες με μέσο όρο ηλικίας τα 48 έτη, ήταν να εξεταστεί κατά πόσο παράγοντες όπως το σωματικό βάρος, η ηλικία και η κατανάλωση αλκοόλ επηρεάζουν την οστική πυκνότητα των γυναικών. Για τον λόγο αυτό, υπέβαλαν τις εθελόντριες σε εξέταση με υπερήχους για τη μέτρηση της οστικής πυκνότητας των δακτύλων τους κι ανακάλυψαν πως ήταν υψηλότερη σε όσες γυναίκες έπιναν τακτικά σε σχέση με εκείνες που δεν έπιναν. Λίγη μπίρα την ημέρα θρέφει... γερά κόκαλα Συγκεκριμένα, γυναίκες που έπιναν μικρές ή μέτριες ποσότητες αλκοόλ, δηλαδή έως 280 γραμμάρια την εβδομάδα, είχαν καλύτερη οστική πυκνότητα από εκείνες που δεν έπιναν καθόλου αλκοόλ. Οι ερευνητές επισημαίνουν ότι αυτή η επίδραση πιθανώς οφείλεται στις φυτικές ορμόνες (φυτοοιστρο-γόνα) της μπίρας και στο πυρίτιο που περιέχεται στον φλοιό του κριθαριού και το οποίο μετά τη ζύμωση προσλαμβάνεται εύκολα από τα οστά, και όχι σε αυτό καθαυτό το αλκοόλ. Αυτός είναι και ο λόγος που τονίζουν στη μελέτη ότι η κατανάλωση μπίρας σε καμία περίπτωση δεν συνίσταται για την ενδυνάμωση των οστών. Προσθέτουν δε πως στο ενδεχόμενο κατάχρησης θα υπάρξουν εντελώς αντίθετα αποτελέσματα, δηλαδή οι γυναίκες θα εμφανίσουν μειωμένη οστική πυκνότητα.

Ευεργετούν το κριθάρι και ο λυκίσκος

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της μελέτης, η δρ Κλερ Μπόουρινγκ, από τον Σύλλογο Οστεοπόρωσης της Βρετανίας, αναφέρει ότι οι γυναίκες δεν πρέπει να αυξήσουν την κατανάλωση αλκοόλ. «Αν και οι χαμηλές ποσότητες μπίρας φαίνεται να έχουν ευεργετικές επιδράσεις στην οστική πυκνότητα, η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ -περισσότερων από δύο μονάδων την ημέρα- αυξάνει τον κίνδυνο να φθαρούν τα οστά. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν πολλά προβλήματα υγείας που σχετίζονται με το αλκοόλ, τα οποία δεν μπορούμε να αγνοήσουμε».

Τα ευρήματα της ισπανικής έρευνας ενισχύουν τα αντίστοιχα συμπεράσματα ερευνητών του νοσοκομείου Σεντ Τόμας του Λονδίνου και του Πανεπιστημίου Ταφτς των ΗΠΑ, σύμφωνα με τα οποία η μπίρα μπορεί να παίζει κάποιο ρόλο στην αποφυγή απώλειας του ιστού των οστών.

Τέλος, η μέτρια, πάντα, κατανάλωση μπίρας έχει και άλλες ευεργετικές συνέπειες στην υγεία, κυρίως εξαιτίας των συστατικών που περιέχει, όπως για παράδειγμα το κριθάρι και ο λυκίσκος. Πρόκειται για αντιοξειδωτικά στοιχεία τα οποία έχουν αντιγηραντική, αντικαρκινική δράση, ενώ βοηθούν και στην πρόληψη των καρδιακών παθήσεων. Επίσης η υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο, μαγνήσιο, ασβέστιο, αλλά και η χαμηλή περιεκτικότητα σε νάτριο βοηθούν να μην εμφανιστεί πέτρα στη χολή και στα νεφρά.

Πηγή: ΕΘΝΟΣ ONLINE
Σύνταξη: Xρυσούλα Kατσαρού

 

Σχολιάστε αυτό το άρθρο
Ο σχολιασμός στο περιεχόμενο του beer.gr είναι ελεύθερος για όλους, αλλά με βασική προϋπόθεση το σεβασμό στη γνώμη των άλλων. Σχόλια με ειρωνικό, εριστικό ή υβριστικό περιεχόμενο θα διαγράφονται χωρίς ειδοποίηση. Σχόλια από εγγεγραμμένα μέλη δημοσιεύονται αυτόματα, διαφορετικά ελέγχονται για spam. Επίσης παρακαλείστε να γράφετε με σωστά Ελληνικά, xwris latinikous xaraktires (Greeklish) Η ΟΛΑ ΚΕΦΑΛΑΙΑ.

Κωδικός ασφαλείας
Ανανέωση